slide show

Då satte man sig på backen igen

Jag och Rebecka skulle ut och rida en lugn barbacka tur på Jessie och Tosca. Båda ponnysarna var pigga som tusan. Vi började med att skritta mot "cross skogen" som vi kallar den. Vi hoppad över lite stockar som låg där sedan skrittade vi tillbaka fast ut på gärdet. När vi kom ut på gärdet så att jag bestämt mig för att hoppa det lilla hindret som jag hoppade sist som är på gärdet. Jag kom i lugn trav och det gick verkligen inte fort, hon hoppar super fint men när hon landar drog hon ner huvudet och börjar studsa. När hon gör så då har jag har ingen chans att sitta kvar. Så jag måste tänka på att sätta mig tillbaka och få balans. Jag tog om hindret när efter jag satt mig upp och då gick det super bra.
 
Efter att vi hade gjort detta så galopperade vi upp för backen. Vi tog backen 2 gånger. Sedan gick vi tillbaka. När jag red runt och väntade på att Rebecka skulle bli klar för hon skulle filma mig så helt bara sådär får Jessie damp och reser sig. Hon hoppar upp i luften och drar ner huvudet. MEN JAG SATT KVAR! Jag hoppade hindret och Jessie gjorde samma ska men denna gången satt jag kvar. Jag knep åt med benen kan jag säga. Men annars skötte hon sig super bra. Hon börjar få kondition nu så hon är jätte roligt att rida henne. Hon får massa konstig ideer för sig ibland hahhaah. Rebecka fick film på när jag flög och när Jessie stegra,något ni vill se? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

» Kommentarer
» lilly

jaaaaa det vill vi :)

2013-01-20 // 20:45:33
» Marlene

Ha en bra fredag :)

Svar: detsamma ! :)
Julia Denkvist

2013-01-25 // 22:24:59
URL: http://nattstad.se/marl3n3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: