slide show

Dumma mig, träning igår och ridturen idag.

Jag bloggade inte går och jag har inte bloggat på hela dagen.. Detta med att blogga är en min starkaste sida (än). Men jag kan ju skriva om träning igår och även ridturen idag :)
 
Jag började med att skritta fram Jessie, Camilla (tränare) hade varit och ätit så vi skulle skritta tills hon kom. Hon kom efter ca 5 minuter. Och då skulle jag börja trava. Jessie var väldigt stresad och hade svårt att konsentrera sig. Efter Camilla hjälpt Paula med hennes unghäst så kom hon och hjälpt mig. Hon sätte sig upp på Jessie för att försök arbeta igenom henne. Hon red Jessie ett bra tag. Hon testa henne i både trav och galopp, men hon var väldigt stressad. Men hon lyckade tillslut att få henne lungare. När hon hade ridit henne i kanske 15-20 minuter så fick jag testa henne. Hon var defenetivft finare och lungare men även lite stressad. Camilla förklarde att jag skulle höja innerhanden och hålla på ytter handen och när hon väl slappnade av och tog ner huvudet så skulle jag ge mycket eftergift. Jag gjorde det i kanske 10 minuter och hon gick jätte fint på slutet så det känndes riktig bra. Jag är väldigt nöjd med träninge och jag hoppas att Camilla snart kommer tillbaka!
 
Den blev det även en ridtur idag hemma. Jag , Becka och en kompis till Becka Linnea heter hon. Hon kom upp med sin häst Chock. Vi red först runt på gärdet och jag övade på det Camilla lärde mig. Och Jessie var super fin och avslappnad kändes rikitgt skönt. När vi ridit på gärdet ett tag så galopperade vi upp för backen. Där blev hon väldigt stressad så jag fick gå utt på gärdet igen och försöka att få henne avslappnad och det gick faktiskt bra. Så när vi var på väg ner för backen igen så kommer det en lastbils jävel . Och Linneas häst Chock är rädd för lastbilar så vi fick vända och springa upp för backen igen. Då blev hon lite uppstressad igen. Men vi gick ner förbacken igen och då var det lungt. Vi genade över gärdet och igenom paddocken. Hon var lite trippig med det var bara att sitta och ta det lungt. Jag tycket att hon skötte sig riktig bra ändå, speciellt i början. 
 
 
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: