slide show

Dejtade backen idag, hahah

Det började med att vi red i skogen vi hoppade över massa pinnar som låg lite här och där. Sen sprang vi även upp för en rikgti brant backe. Så jag släppte nästan tyglarna och tog mantag för att Jessie skulle få bestämma vart det var bästa att spring.  Vi trodde att det fanns en stig efter backen men det var bara en ganska så stor vatten håla eller vad man ska säga. Så vi vände och gick tillbaka ner. När vi kom ner från backen så kom Becka galopperandes förbi  men jag tog mig inte förbi Paula så jag fick galoppera lungt efter henne. När vi väl kom ut från skogen och ut på gärdet så sa Paula att hon var tvungen att gå tillbaka till stallet för att Kvicken hade trampadt av sig en sko. Men jag och Becka tog en kort tur till vi skrittade en bit på vägen sen gick vi ut på gärdet. På gärdet så har dom ett hindet men stockar och det hindret är nog inte högre än ca 30 cm. Men jag sa till Becka: 
 
- Åh den vill jag hoppa först för jag har aldrig hoppat det med Jessie förut. 
 
Så jag kom i ganska så fin galopp och hon hoppar,hon hoppar rikgti fin men ganske så högt över. Så när hon landar så gör hon en BAKUT så jag flyger som en vante och landar på rumpan så jag kunde inte mer än att börja skratta. Jag skrattade så jag höll på att pissa ner mig, hahahaha. Så när jag och Becka skrattat färdigt så skulle jag hoppa upp och då märkte jag att stigbygel hängde på andra sidan sadel.  Men jag rättade till allt och hoppade upp igen. Jag skrittade över hindret först sedan tog jag det i trav och hon hoppade skit fint ! '
 
Har tyvärr ingen bild från idag eller någon bild på mig och Jessie på denna datorn.
 
 
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: