slide show

Träningen igår

Har varit ganska så dåligt uppdaterat här då skolan tagit all tid jag haft. Så de är därför jag inte bloggat något, sen kom vi hem sent från träningen igår så jag orkade inte blogga var alldelses för trött.
 
Men iallafall, träningen igår gick jättre bra. Han var fin dressyren men väldigt stark så jag fick göra halvhalter typ hela tiden i traven. I galoppen va han fin. Tro de eller ej men han tog högergaloppen, på FÖRSTA försöket. Då va jag överlycklig. Sen när vi saktade av och skulle gör en ny högerfattnign så gjorde han inget annat än sprakde, haha. Så jag fick jobba honom i trav istället. 
 
Sen skulle vi hoppas på en åtta. De stod ett litet hinder i mitten av ridhuset som vi skulle hoppa över och vända över i luften så vi bytte varv och galopp och de fixade Kvicken galant. Även då tog han höger galoppen super, så jag var ganska så nöjd med framridningen de va mest jag som red som en kratta. 
 
Vi skulle börja hoppa en kombintion. Komma in i trav på kombinationen ett galoppsteg till nästa hinder sen 6 steg har jag för mig att de skulle va till sista hindret. Kombinationen med ett galoppsprång fixade han bra. Efter jag landat så bara drog han gärnet mot sista hindret. Han bara sprang, shit va de gick fort. Men jag lyckade tillslut få tillbaka honom mellan hindren. Vi gjorde flera övningar, men orkar inte berätta och förklara allt, haha. Vi fick iallafall hoppa lite mera höjd.  
 
De va titt-hinder med, och jag trorde faktiskt att Kivcken skulle stanna på dem. Men nej, han hoppade och struntade i vad som låg under eller hängde över hindret. Så de var riktigt roligt. 
 
Denna träningen skötte han sig super bra, de va bara jag som inte va helt på hugget, och red typ som en kratta men, men. Han blir bara bättre och bättre för varje träning som går så jag tror att vi kommer komma ganska så långt om han fortsätter såhär! 
 
 
 
 
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: