slide show

Han gjorde min dag ♥

Kan inte mer än att var så sjukt stolt över Kvicken idag, han var så himmla duktig och som jag skrev i rubriken "han gjorde min dag" såååå bra! Då jag såg imorse att jag fått två stora sprickor i min telefon som jag haft i 3 månader, sen så fastnade mina strumpor i ridstövlarna så jag slita av mig stöveln och klippa sönder strumpan, fick inte ner dragkedjan först då den satt som berg, fick nästan inte av mig stövlen från foten först heller, så jag trodde att jag skulle ha sönder stövlarna med. Men Paula hjälpt mig så dom är fortfarnde hela, haha.
 
Han var iallafall fin i uppvärmning, så redan då hade jag en känsla av att det skulle gå bra. Vi började hoppa fram på ett litet kryss och han tycker detta är så roligt så när han lande slog han en bakut, haha. Vi fortsätt på att hoppa en låg kombination och det tog han även lätt. Jag höll dock i honom så han fick ett halvt galoppsteg någon gång. Sen så tycker Kvicken att "grindar" är farliga och läskiga men idag så stannade han inte en enda gång, så jag var riktig nöjd. Vi utmande honom lite med , eftersom att han har ganska så svårt att svänga, han slänger ut rumpan och flyter ut jätte mycket. Men han fixade även detta. Paula höjde en oxer till 90cm som jag skulle få komma en gång på, Kvicken hoppade av fint men tog i väldigt mycket så när han landade så tappade han balansen och vi höll på att gå omkull, han gick på framknäna och jag låg på halsen, tillslut så hittade han balansen orkade då ställa sig upp. Jag var så himla orolig att han skulle vara halt eller något annat men han visade ingenting och han var fortfrande lika pigg och glad som att inget hade hänt.
 
Mitt mål detta hopp-passet var att vi skulle kunna hoppa en bana på 90cm, kobinationen låg på 90cm, men Paula sänkte oxern till 80cm sen fick vi ta bort planket som var över grinder för det blev en alldelses för svår sväng för honom, men han tog ända allt med lätthet. Idag kan jag verkligen skryta över honom, han är sååååå bra min älskade häst! 
 
Fler blider kommer imorgon !  
 
 
 
 

» Kommentarer
» Marica

Vilken fantastisk fin häst!!

Svar: Ja det är han verkligen ! :')
Julia Denkvist

2014-01-05 // 22:38:06
URL: http://maricalindberg.blo.gg
» Matilda 17 år och rullstolsburen

Otroigt fin häst du har!

Svar: Åh, tack så mycket Matilda ! :')
Julia Denkvist

2014-01-06 // 17:21:34
URL: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: