slide show

Min häst är tillbaka!

De går inte att beskrva min lycka för hur bra de kännas  att jag har fått min Kvicken "tillbaka". D har varit upp och ner nu i över en månad och de har fått mig att tappa suget. Han har vägrat att lyssna på mig i dressyren han går emot och gjorde typ som han ville.
 
Men så hade jag en dressyr lektion för Gea min holländska tränare igår och jag tyckte Kvicken va helt okej fin i början men han gick ändå emot i högervaret (som han gjort i över en månad) och jag visste inte hur jag skulle göra. Så Gea slängde sig upp i ca 10 min hon funderade ett tag på hur hon skulle göra och så bara så där så funkade de! Han gick inte emot henne han gjorde pricis de hon bad honom. Så jag fick slänga mig upp igen för att själv testa.
 
De jag skulle göra var att trycka med högerskänkel samtidigt som jag leder med vänster tygeln och lirkar med fingrarna de va de som behövdes för att kunna jobba honom ordenkligt i högervarvet.
 
Den känslan och lyckan som uppstod går verkligen inte att beskriva!
 
De två första bilderna är på Gea!
 
 
 
 
 

 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: