slide show

Träningen igår

Gick super bra. Jessie var fin i uppvärmningen och när vi skulle början rida dressyr övningar i trav var hon också super fin. Sen så skulle vi göra övningar i galopp. Vi började i vänster varv. Hon har ju svårare att fatta vänster galoppen . Men efter andra försöket så flöt det på. Men sen började hon krångla lite men jag tog ner henne och försökte fatta ny. Fredrik fick hjälpa mig ett tag. Tillslut fick jag ett spö som jag bara skulle lägga på bogen och då tog hon den direkt.

Sen så skulle vi börja hoppa. Vi börjar hoppa en kombination som vi skulle trava mot. Hon stanna på första för jag höll i henne för mycket. Men efter att jag hoppat det några gånger så gick det super. Det var även en till kombination fast då skulle vi galoppera mot. Hon hoppade den ganska bra på första men jag tog om den och efter varje nytt försök jag gjorde så hoppade hon riktigt bra. Sen skulle vi hoppa en "S" båge. Det gick lite för fort så jag fick göra om den några gånger så tillslut satt den med.

Till sist så skulle vi hoppa en liten bana. Först S bågen sen på kombinationen som vi skulle galoppera in på. Och allt bara satt hon fick in rätt galopp steg och allt bara flöt på. Så jag var så himla nöjd med det av slutet.
Det var så himla skönt för i börja på dressyr övningar så ville hon inte ta vänster galoppen men jag var lugnt tog ner henne och gjorde en ny fattning. Så denna träningen var bland de bästa !

Får se om det blir något film från träningen ;)


» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: