slide show

Det kom som en chock, men allt kommer bli bra

Eftersom att Jessie inte blivit frisk och vi inte hade skrivit några nya foderärdspapper så har pratat mycket om hur vi ska göra med henne. För vi har inte råd att betala en häst som bara står. Så igår ringde ägaren tilll Jessie till Paula och sa att dem kommer och hämtar jessie idag. När jag fick höra det var det som att någon slet ut mitt hjärta. Allt kom så fort, jag han inte tänka. Så igår packade vi alla saker och det var extremt jobbigt. 
Så idag kom ägaren vid 11 packade in alla saker i transporten, medans jag stod och borstade och pussade på Jessie. Jag var helt tom på ord. Jag sa nästan ingeting. Ägaren kom och kramade om mig. Jag lastade på Jessie i transporten, sen stod jag där inne ett tag och pratade med henne. Jag klev ut ur transporten och tittade på henne. Då kommer ägaren och säger allt kommer ordna sig ska du se gumman. Då orkade jag inte hålla in tårna . Allt brast. Jag stängde dörren och ägaren satte sig i bilen och åkte hem. Att se transporten med Jessie i åkandes iväg var hemskt. 
 
Men det som är bra är att hon fortfarande står nära mig och jag ta mopeden till henne och hälsa på. Sen om Jessie blir frisk så kanske hon får komma tillbaka hit och att det är jag som kommer få träna och tävla henne i hoppningen igen, och det känns skönt. Men det kommer ändå bli jobbigt att komma in i stallet och se att hon inte sticker ut sitt vackra och ädla huvud igenom boxen. Jessie betyder extremt mycket för mig, hon är mitt allt. Så snälla Jessie bli frisk! 
 
Jag knoppade Jessie igår så Beckade fotade oss, så ni kommer få se några vackra bilder sen på Jessie <3
 
 
 

» Kommentarer
» fanny

Jätte fin bild hoppas allt blir bra med henne ska du få en ny

Foderponny ?:)

Svar: tack <3ja det hoppas jag med. Nej men jag kommer få rida Kvicken (Nordsvensken)
Julia Denkvist

2013-10-20 // 17:40:25
» Jennie

Usch va hemskt , började nästan gråta när jag läste ..
Förstår att det är jobbigt nu men det kommer ordna sig , allt kommer bli bra !
Finns om du vill prata <3

Svar: åt tack så jätte mycket <3 <3
Julia Denkvist

2013-10-20 // 18:54:42
» Nina

Älskade gumman, att det skulle gå så illa <3 jag tänker på dig och Jessie och ber att allt ska bli bra. Kramar om dig

Svar: åh du är så underbar ! massa kramar till dig <3
Julia Denkvist

2013-10-20 // 19:40:26
» Louise

Gud så tråkigt, vet verkligen hur det känns och om du vill prata så finns jag här <3

Svar: åh tack så mycket ! <3
Julia Denkvist

2013-10-23 // 21:25:32
» Anonym

Åh sånt är så sorgligt, det blir bra ska du se!
Hoppas hon blir frisk igen!
kram!

Svar: ja det hoppas jag med ! kram <3
Julia Denkvist

2013-10-27 // 22:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: