slide show

Duktig häst!

Idag var han så fin. Tyvärr så var inte underlaget i paddocken så bra så vi red inte så jätte länge och de blev ingen galopp idag. Men han va så fin och duktig. Vi övade mycket kontroll och lydnad då Kvicken helst vill bestämma allt själv men idag va de jag som va bossen, haha. Fick gör mycket halv halter i början så han började lyssna och förstå att de är jag som bestämmer. Sen övande vi mycket med min sits, att jag ska upp med blicken, tummarna uppåt och ha händerna bredvida varandra i samma höjd. Jag vill gärna ha händerna längre från varnndra, vet faktisk inte varför men, haha. 
 
På slutet gjorde vi massa 8:or och han va sååååååå fin, jätte mjuk i sidorna och gjorde precis de jag sa till honom. Så denna dressyr träning var verkligen lyckad!
 
 
 
 
 
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: