slide show

Gårdagens tävling

Jag är den lyckligaste männikan på jorden för fy f*n va fin och duktig han var igår.Helt fantastisk.
 
När vi lastat ut honom på tävlingsplatsen så var han fundersam på vart han var och vad han skulle göra. Vi fixade klart honom sen gick jag bort mot framridningen. Han var skapligt lung och nyfiken. Han lyssnade på allt jag bad honom och han var jätte fin i traven i båda varven och lika så i galoppen tog dock bara vänster galoppen för jag orkade inte bråka så jag arbetade mera i travade i högervarvet. Han slog inte en enda bakut och jag kunde samla honom hur lätt som helst. Helt underbar var han. 
 
Jag gick ner till ridhuset för att hoppafram men jag han inte mer än att hoppa de lilla hindret 4ggr för sen skulle jag in på banan. Men de gjorde inget för Kvicken blev ändå sressad för de var var knök fullt på framhoppningen.
 
När jag kom in på banan så blev han en helt annan häst. Så fort han såg hindrerna så taggade han till. Han brydde sig inte om någonting han var så fokuserad på de han skulle göra. Efter vi hoppat de första hindret så flöt allt på. Vi hade bara väldans otur på tredje hindret för han nuddade den lite med "tårna"så den åkte ner. Sen blev det ett lite missförsånd mellan oss. På fjärde hindet så hoppade han soooort och jag var inte rikigt beredd. Så stegen som skulle bli mellan hinderna blev inte som tänkt. Så han hoppade av lite för tidigt som han blev väldigt lång så han rev med bakbenen. Sen gick restan av banan klockrent. Så duktig var han.
 
Detta var som sagt hans första tävling någonsin och jag är såååååååå nöjd. Han får 10* av 10* möjliga. Denna hästen är så grym så jag finner inga ord. Jag älskar honom mest av allt i hela världen min fina Kvicken ♥
 
Video kommer upp senare :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

» Kommentarer
» Rebecka Karlsson

Det är väl trevligt att hindren är göada! ;) Hihihihihi! ♡

2014-02-24 // 16:27:04
URL: http://justjumping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: