slide show

Galoppträning

Wow säger jag bara , idag visade Kvicken sin bästa sida. Han var helt amazing! 
 
Jag tänkte först rida uppför backen men när jag kom vid kurvan som är nedan för backen så kom Nicklas (Rebeckas pappa) med traktorn och då blev Kvicken hur stressad och rädd. Så han började kasta sig och små stegra och vända sig om skulle hem. Så jag gick ut på gärdet så Nicklas kunde åka förbi. Sen valde jag att inte rida uppför backen då han vägrade att gå nära kurvan.
 
Så jag red efter kanten på gärdet. Vi travad bort mot det andra gärdet som är en bit bort. Sen galopperade vi tills gärdet "tog slut" eller vad jag ska säga hahah. Sen på andra sidan så finns det en travbana som är 2km lång som jag gick till och körde galoppträning på. Vi galopperade hela travbanan runt förutom i dom få nedförsbackarna som finns men annars va det galopp hela vägen runt. Sen typ snet över travbanan så finns det en så kallas "rakbana" där vi också galopperade. Sen ut på den vanliga banan och tillbaka där vi staratde. Han va så sjukt fint så det va inte sant. Han bytte till och med galopp på rakbana, han bytt från vänster till höger och det trodde jag aldrig skulle hända då han har så svårt för höger galoppen. 
 
Sen så gick jag tillbaka ut på gärdet för att skritta/trava hem men så fort jag kom ut dit så började han trippa och vill verkligen springa så då fick han de. Så nästan hela vägen hem så galopperade han.
 
Jag var helt slut, jag fick sätta mig ner tillslut, hahah. För jag trodde nästan att jag skulle dö, mina ben värkte som tusan eftesom att jag stod upp mer än 2km. Han hade inte heller sparkat eller bockat på hela ridturen så jag är verkligen så himla nöjd! Så idag får han den största guldstjärnan av mig !   
 
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: