slide show

Hur är Kvicken i ridningen?

Som ni kanske sett på en del bilder så sparkar han ganska mycket. Men han sparkar abolut inte för att han tycker de är otäck eller något, han sparkar för att han inte får som han vill, han vill helst bestämma allt själv. Han sparkar i galoppen då han tycker att den är jobbigare. Så han gör oftst detta när han inte har någon lust och vill bestämma själv. Sist på hoppträning så sparkade han ganska mycket för de blev  jobbigt, men de är bara att rida frammåt och ge massa beröm. 
 
I dressyren så är han så fin, han kan gå i rikigt fin form och samlad galopp. Han kan länga på traven och göra skänkelvikingar. Men det är inte så lätt att få honom dit. Han är ganska så svårriden, man måste vara tuff men ganska så mjuk i handen och vara tydlig med skänklarna så han verkligen vet vad han ska göra. Det största problemet vi har är högergaloppen. Han är svag i den och han har super svårt att fatta höger. Det funkar bra att hoppa ett litet kryss och vända till höger då funkar de rikigt bra. Men när det gäller att gör en galoppfattning så bara sparkar han. Så jag longerar honom väldigt mycket i höger, mycket galoppfattningar eftersom detär de som stärker mest.
 
När det gäller hoppningen så är han så sjukt grym så jag finner inga ord. Han bjuder på allt och älskar verkligen att hoppa. När jag släpper honom i paddocken så han får spinga lös och så står de ett hinder efter långsidan så spinger han varv på varv och hoppar det finns inget stopp, haha. Men han har "svårt" att vända upp på hinder. Eller nej inte svårt men han blir stressad och tycker att de är jobbigt så han slänger in rumpan och springer på sidan. Men där är de jag som ska bättra mig. Jag dra alltid i fel tygel när han gör så. Jag måste dra i yttertygeln så han blir "rak". Det är något som jag ska öva MYCKET på, för det blir såååå mycket lättare.
 
Han är ingen nybörjar häst. Han är en häst med mycket egen vilja och motor. Kvicken betyder så himla mycket för mig,han får mig alltid att lé min älskade prins <3
 
 

» Kommentarer
» Emilia

Ååh så lik han är Leiken när han inte vill längre, lika med att de vill gärna bestämma. Låter som en härlig häst för övrigt! :')

Svar: Han är en härlig häst, en häst jag verkligen älskar :')
Julia Denkvist

2014-01-27 // 18:55:58
URL: http://twotrotters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: