slide show

Jag ska aldrig sitta på den där hästen!

Det va det enda jag sa när jag såg Kvicken förr. I mina ögon så var han dum i huvudet och livsfarlig. Jag skulle ALDRIG sitta på den där hästen. Han sparkade som bara den och stod även på bakbenen. Jag sa de många gånger, "ni kommer aldrig få upp mig på den där hästen!".
 
Men allt ändrades i somras när Jessie blev halt och inte kunde ridas. Samma kväll som jag gick till hagen och fick se att Jessie var halt det va den kvällen som allt blev annorlunda. När jag stod och storm grät och visste inte vad jag skulle göra. Jag var på väg ut mot utgången sen vänder jag mig om och bakom mig kommer Kvicken i full trav efter mig. Jag stannar upp, Kvicken stannar bredvid mig. Han börjar små butta på mig, och la sitt huvud mot min mage, de va precis som att han menade " Julia jag finns ju här".
 
Bara efter några dagar satt jag på honom. Jag red i paddocken, dock hade jag sådan otur att han var på lite sämre humör. Han va helt sänkeldöv de ridpasset. Men jag gav mig inte. Jag travade runt och jag vågade mig även till att galoppera. Han slog en bakut, men jag skrattade mest. Jag ville verkligen lära mig att rida Kvicken, så jag red honom under det sommarlovet, jag tyckte verkligen om honom.
 
Nu i efterhand så undrar jag varför jag ens sa så om honom, han är den underbaraste hästen man kan ha för om han inte skulle hålla på som han gör skulle de inte vara Kvicken för det är han, speciellt att slå någon bakut då och då. Vi har verkligen kämpat tillsammans och nu står vi här tillsammans, ska snart ut på våran första tävling. De va ingen som trodde att det skulle hända.

Så bara för att man säger en sak först så behöver inte de betyda att de stämmer, de har jag lärt mig !
 
Bilden är från första seriösa ridpasset jag gjorde på Kvicken. 
 
 
 
 
 
 
 

» Kommentarer
» Emelie Avenmark

GUD VA FINA NI ÄR/VA!
Och din sits, omg om jag hade den skulle jag va den lyckligaste i världen *_* Älskar din blogg och din häst, första gången jag klickade in på den men kan säga att du har en till läsare om dagen :')

Svar: ÅÅH tack såååå mycket ! Du gjorde min kväll så mycket bättre med din fina ord !
kram på dig :')
Julia Denkvist

2014-01-30 // 20:58:45
URL: http://www.teamEM.blo.gg
» Anonym

Lite komiskt hur saker kan ändras så mycket som jag då, skulle absolut inte ha en unghäst efter Harry då jag inte ville börja om helt från noll efter allt slit med honom och vad går jag och köper mig jo en unghäst ;) Men ångrar mig verkligen inte han är så underbar och jag har redan lärt mig otroligt mycket!

Svar: Haha, ja du ser, bara för att man säger en sak så behöver inte de stämma ;) Han ser så underbar ut , jag älskar fuxar och han är så jävla snygg :')
Julia Denkvist

2014-01-30 // 22:06:46
» Louise

Hmm varför blev min kommentar anonym för? ;)

Svar: haha, ja du ? blogg.se kan få lite damp ibland ;)
Julia Denkvist

2014-01-30 // 22:09:02
URL: http://nattstad.se/louisedressage

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: