slide show

Longerade

Tog Kvicken på linan idag med inspäning så han fick jobba. Jag tycker om att longera med någon slags inspäning jag spänner ju inte åt så att han inte kan ta upp huvudet utan jag spänner lagomt mycket så han inte känner sig för instängd. Men idag var han väldigt trött, han fick springa mest i höger varvet då han är svagare i den. Så det blev ganska mycket galoppfattingar för att stärka honom. 
 
När jag longerat honom ett tag så såg jag va utråkade han va, så jag tog av inspäningen och släppte honom lös i paddocken så han fick springa fritt. Så det var inge dirket ansträngande idag. Han blev vaccinerad igår med så jag tog det lungt med honom. 
 
Jag ska försöka ta mig till stallet under veckan, dock har jag mycket i skolan men jag ska försöka. Tror att Kvicken skulle tycka det var roligt också att gå lite mer under veckan. 
 
 
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: