slide show

Tömkörning

Igår testa jag något nytt som jag aldrig gjort förut ,jag tömkörde Kvicken. För i Torsdags så var de en massör hit och kollade igenom Kvicken. Han var bara lite låst i vänster bak om jag mins rätt, så hon sa att jag skulle ut och tömköra på rakt spår och stretcha honom. Annars var han väldigt fin tyckte hon.
 
Så igår provade jag att tömköra . De var krångligt i början men Paula var med mig ut så hon kunde hjälpa mig. Hon sa till mig att runda en buske som var på en gräsmatta och de gjorde jag men, de fanns massa snö där och Kvicken älskar ju de så han bara drar och blir stark och jag glider efter , hahaha. Paula fick sen tömköra honom så jag fick se hur man kunde göra, hon tog honom först på en volt, sen skulle hon göra samma sak, runda busken även då blev Kvicken knäpp och bara vill öka så Paula fick verkligen hålla honom, han va överallt. Han har blivit tömkörd förut så han kan de, han kan även göra sänkelvikningar.
 
Efter Paula "grejat" med honom så fick jag prova igen, jag tog han först på en volt så jag kunde se så att jag hade kontroll sen gick vi ett varv runt stallet. Han skötte sig bra så jag tog ett varv till. Sen vill jag "utmana" mig själv lite så jag gick ner mot "flis-förrådet" som finns en bit från stallet . Jag gick dit ner och han skötte sig riktigt bra. På vägen hem till stallet så hade jag lärt mig hur jag skulle göra för att han skulle göra skänkelvikning , så jag gjorde de med honom så han fick något annat att tänka på. Grymt snygg är han iallafall när han verkligen jobbar.
 
Minst en gång varje vecka ska jag ut och tömköra. Så snart kommer jag nog kunna fixa detta bra.
 
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: