slide show

Hoppning hemma + flyg tur

Skulle igentligen ha skrivit om detta samma dag ( måndag) men jag orkade inte för jag hade för ont.
 
Men iallafall så hade Becka och Paula en lite hoppträning för mig in för helgens tävling. Kvicken var hur fin som helst på framridingen även i början när vi hoppade. De va mycket kontroll övningar och han var rikigt duktig. Han sög hinder och hoppade fantastiskt. Jag hade till och med en bättre sists (vissa stunder) så de känndes verkligen super!
 
Sen så skulle vi avsluta med en kombination som låg på 1meter. Jag hoppade först ett litet kryss så Kvicken kunde få sin höger galopp direkt utan krångel. Så jag vände upp mot kombinationen och vi hade rätt galoppsteg till första hindret men Kvicken han inte få upp frambenen ordenkligt och den översta bommem fastar mellan hans framben. Vi höll på att gå omkull men han lyckades ändå hålla sig kvar på benen, han gjorde allt för att jag skulle kunna sitta kvar men de hjälpte inte jag ramlade i baken gaska rejält. Först några goa faceplats i Kvickens manke sen en i backen när jag ramlade av. Min hand låg under mitt huvud så den vred sig åt fel håll sen slog jag i utsidan av vänster låret rejält. Jag trodde att jag hade brutit något först för de gjorde så himla ont. 
 
Men jag lyckades ta mig upp från backen och hoppade upp på Kvicken. Paula sänkt då hindret och vi tog om de. Han gjorde de super bra trots att vi hade kraschat men de var inget som märktes på honom och det är bland de bästa med honom att han är så hård i psyket. Men min fin häst var så duktig denna träning!
 
Becka lyckades även få allt på film så den dyker upp på bloggen om någon timme.
 
 
 
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: