slide show

1Meter debuten - Fantastiska Kvicken

Jag finner inga ord för va jävla stolt jag är över Kvicken idag han visar verkligen sin bästa sida!
 
han va ett riktigt svin på framhoppningen då han inte kunde varken skritta eller trava han ville bara galoppera. Han studsade runt i ridhuset och va typ överallt. Men de blev bättre när vi började hoppa lite. Haha han höll dock på att kasta av mig. Jag hade hoppat de lilla krysset och galopperat ner mot kortsidan då lägger han till med en tvärnit och tvärvänder. Jag tappar stigbygeln och hamnar på halsen, hahah. Satt kavar men de va inte så långt ifrån att jag ramlade av.  Jag hoppade faktiskt på ett vanligt tredelade bett och de funkade riktigt bra (iallafall inne på banan, haha) framhoppningen va han lite värre. 
 
Inne på banan blir han en helt annan häst. Han blir alltid så himla fokuserad på vad han ska göra.  Han hoppade verkligen super fint hela banan första hindret så hoppar han ca 15cm högre och de gjorde han på ganska många hinder. Sen så va de ju faktist kombination med och de har vi aldrig tävlat förut. Så han fick en liten chock när han såg att de var två hinder efter varandra så han flöt ut på första hindret och rev de sen hoppade han resten av banan klockrent fort gick de med, haha!
 
Så vi fick med oss 4fel i våran debut men jag är såååååå fruktansvärt nöjd över både Kvicken och mig. Han var verkligen helt fantastisk. Så nu framöver så ska vi tävla 1meters klasser och när de känns bra och vi gjort stadiga rundor så ska vi börja hoppa 105cm och om allt går som jag vill så kanske vi kommer hinna debutera 110cm.
 
De blev tyvärr inga bilder från idag men ni får några screenshots från videon. Videon från tävlingen kommer troligen upp under veckan!
 
 
 
 
 
 
 
 

» Kommentarer
» Louise

Så duktiga är ni!

Svar: Tack snäll!
Julia Denkvist

2014-06-16 // 16:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: