slide show

Han är så fantastisk!

Red i paddocken idag för Becka skulle fota och WOW vilken häst jag hade! Han hade nog lite träningsvärk sen igår då vi var ute och galopperade några kilometer. Men idag var han helt fantastisk. 
 
Jag skrittade fram honom och redan då kände jag att detta kommer gå bra. Han lyssnade verkligen på mig. I traven så var han lika fin, dock lite lat fast han hade nog lite träningsvärk som sagt, så de va okej. Han va lika fin i båda varven.
 
Sen i galoppen så va han helt underbar! Han gjorde precis de jag bad om och han sparkade inte! Han hade inte ens några tanktar på att gör de. Så himla underbart. Sen skulle jag testa och se om han ville ta höger galoppen men de tog låååååång tid innan han tog den. Men tillslut så galopperde han men dock i vänster och då tänkte jag sakta av, men då skriker Becka "han har höger galoppera på!!!" och då hade han bytt! Först vänster, sen kors, sen höger hihi! Det roliga var att han sparkar alltid i höger, men inte idag! Så jag saktade ner honom för att se om han kunde ta höger igen och de gjorde han UTAN att sparka än en gång och han var sååååå fin så jag finner inga ord. Älskar denna hästen så sjukt mycket, min fina Kvicken <3
 
Flera bilder kommer upp senare.
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: