slide show

Tävlingen igår - Världens bästa häst!

Jag har fortfarande inte fattat de, min fina häst gick faktiskt och blev felfri! De är helt sjukt. Andra tävlingen han gör i sitt liv och de gick så jävla bra så jag finner inga ord!
 
Framridningen:  Han va pigg och väldigt framåt, inge tittig eller något bara vääääldigt peppad. Han va riktigt fin lyssnade på de jag bad honom, visst han surade ihop lite i galoppen för jag ville att han skulle ta höger galoppen men han hade ingen lust, haha. 
 
Framhoppningen: Även här va han fin men blev lite stark men inte överdrivet. Han hoppade rikigt fint och han stressade faktiskt inte upp sig så mycket även fast de va hästar överallt i de lilla framhoppnings-tältet. 
 
På banan:  Så fort jag kom in på banan så visste han vad de va som gällde. Vi sktrittade runt medans vi väntade på att ekipaget före skulle hoppa klart.  När dem hade hoppat klart, kortade jag tyglarna och Kvicken taggade till direkt, han vill bara springa och börja hoppa. När vi hoppat första hindret så var de bara att hålla i sig och styra. Vi kom liiite snet på 2 men han hoppade den. Sen gick allt klockrent! Han tvekade ingenting och hoppade allt. Men vid 7:unde hindret så travade han i mot med även de gick bra. Sen när vi bara hade ett hinder kvar så vill han inte riktigt ta galoppen så han ökar traven och länger på travstegen i stället. Så jag gjorde de som kändes bäst. Jag valde vart han skulle hoppa av och han gjorde de. Han lyssnade på när jag tryckte till lite extra med sänklarna och hoppade av fin. 
 
Jag fattade de inte, vi hade faktiskt blivit fel fria. Vi hade klarat en hela 90cm banan utan att riva. Vi fixa de! Den känslan som uppstod va helt jävla fantastik! När jag hör hur Paula , Becka och Nina skriker av lycka för att vi klarade de då rann tårarana ännu mer! Han är såååå bäst, de finns inga ord som kan beskriva honom och den lyckan! <3  
 
Filmen och några bilder kommer upp senare! 
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: